środa, 3 września 2014

Nominacja do nagrody Libster Award

   Chciałam Wam się pochwalić, że zostałam nominowana do nagrody Libster Award. Dziękuję Ci bardzo Shadowhunter Angel. <3
Przepraszam, że tak długo nie wstawiłam związanego z tą nominacją posta. Ale nareszcie skończyłam i oto odpowiedzi na pytania oraz moje nominacje.

Ale jeszcze wcześniej zobaczcie na czym polega Libster Award:

''Nominacja do Libster Award jest otrzymywana od innego blogera w ramach uznania za ''dobrze wykonaną robotę''. Jest przyznawana dla blogów o mniejszej liczbie obserwatorów, więc daje możliwość ich rozpowszechnienia. Po odebraniu nagrody należy odpowiedzieć na 11 pytań otrzymanych od osoby, która cię nominowała. Następnie Ty nominujesz 11 osób (informujesz ich o tym) oraz zadajesz im 11 pytań. Nie wolno nominować bloga, który Cię nominował.''


Oto pytania, na które mam odpowiedzieć:
1. Co pchnęło Cię do założenia tego bloga?
   Sama nigdy nie wpadłabym na to, aby założyć bloga. Do jego stworzenia namówiła mnie moja bardzo dobra koleżanka ze szkoły. Przez prawie rok prosiła, abym podzieliła się ze światem swoimi wierszami i innymi pracami, a co najważniejsze moją miłością, czasami nazywaną nawet obsesją, do książek. Bałam się, że nikt nie polubi wymysłów mojej bujnej wyobraźni, ale później stwierdziłam, że muszę zaryzykować i założyłam go. Więc to wszystko dzięki wytrwałości mojej koleżanki. Teraz jestem jej za to bardzo wdzięczna.
2. Co sprawia Ci największą przyjemność w pisaniu?
   Chyba to, że mogę wykreować własny świat i nikt nie może mi powiedzieć, że coś jest w nim nie tak. Nikt nie może mnie tam oceniać, przyczepiać łatek. To, że moje marzenia mogą stać się rzeczywistością. Mogę oderwać się od realnego świata i przenieść w świat magii. Mogę sama wymyślać jak dana osoba się zachowa, czasami daje to lepszą wiedzę o prawdziwych ludziach.
3. Ulubiony gatunek FF?
   Nie wiem, czy można to zaliczyć do gatunku FF, ale lubię czytać historie dotyczące moich ulubionych bohaterów książek i nie są to momenty występujące w powieści, ale całkowite wymysły blogerów, przynajmniej jeśli chodzi o fabułę.
   Lubię także czytać sceny z książek pisane z perspektyw innych bohaterów.
4. Bohater, którego podziwiasz?
   Jest to m.in. Antygona, czyli tytułowa bohaterka dramatu pt. "Antygona" Sofoklesa. A podziwiam ją za to, że mimo zakazu władz na zakopanie zwłok jej brata i tak zaaranżowała dla niego godny pochówek, a następnie odważnie przyznała się do winy.
   Kolejnym bohaterem jest Sydney Carton, czyli jeden z głównych bohaterów "Opowieści o dwóch miastach" Karola Dickensa. Uważam, że mimo swoich wad był on niezmiernie odważnym człowiekiem, ponieważ tylko takie osoby mogą umrzeć na gilotynie zamiast człowieka(niesłusznie oskarżonego), który był mężem kobiety, będącą miłością jego życia (tego który postanawia się poświęcić).
   Oczywiście podziwiam także Willa Herondale'a (bohater "Diabelskich Maszyn napisanych przez Cassandrę Clare) za to, że kiedy dowiedział się, że Tessa została narzeczoną jego najlepszego przyjaciela Jamesa Carstairsa nie robił jej wyrzutów, nie oceniał jej tylko mimo złamanego serca cieszył się z ich szczęścia i nie podzielił się z nikim targajacymi nim emocjami 
    Jest ich jeszcze więcej, np. Jurand ze Spychowa, czyli bohater "Krzyżaków" Henryka Sienkiewicza, czy Romeo i Julia.
5. Jak jest aktualnie Twoja ulubiona piosenka?
   Myślę, że jest to piosenka Avril Lavigne i Chada Kroegera pt. "Let me go" i utwór Eda Sheerana pt. "Give me love".


6. Jakie jest Twoje największe marzenie?
  Pojechać do Walii i Anglii, spotkać się z moimi ulubionymi pisarzami, wydać własną książkę. Chciałabym pomagać ludziom w potrzebie. Oraz pragnę, aby wszystkie osoby, które są dla mnie ważne żyły w dostatku, szczęściu i zdrowiu.
 
7. Ulubiony pisarz/pisarka?
   Jeśli chodzi o gatunek fantasy i mu podobne to nie mam jednego ulubionego pisarza, ale podobają mi się dzieła Ricka Riordana (m.in. "Percy Jackson i bogowie olimpijscy"), Micheala Scotta(seria"Sekrety Nieśmiertelnego Nicholasa Flamela") oraz Rodericka Gordona i Briana Williamsa (seria "Tunele").
  Moją ulubioną pisarką z gatunku fantasy jest bezkonkurencyjnie Cassandra Clare ("Dary Anioła",    "Diabelskie Maszyny" itd.).
  Jeśli chodzi o inne gatunki to moim ulubionym pisarzem jest Karol Dickens( "Oliver Twist", "David Cooperfield"), a pisarką Jane Austin ("Dumą i Uprzedzenie", "Rozważna i Romantyczna").
8. Najlepsze filmy?
"Piraci z Karaibów", "Harry Potter", "Titanic", "Madagaskar","Shrek".
9. Do jakich fandomów przynależysz?
  Jestem członkiem, nie to złe słowo. Po prostu polubiłam dużo stron na facebooku dotyczących DA i DM i na nich wdaję się w dyskusje z innymi fanami. To tyle :(
10. Jakie jest Twoje hobby?
   Oczywiście czytanie książek, słuchanie muzyki. Pisanie opowiadań, wierszy itp. historia (Polski, ale niedawno zaczęłam się interesować historią innych państw m.in. Wielkiej Brytanii) oraz astronomia.
11. Gdybyś mógł wskrzesić 3 bohaterów z książek, kogo byś wybrał?
1. Williama Herondale'a ( to mój przyszły mąż ;) ) - "Diabelskie Maszyny"
2. Neda Cheeryble - "Życie i przygody Nicholasa Nickleby"
3. Johna Keetinga - "Stowarzyszenie Umarłych Poetów"


                    Moje nominacje:
 
1. www.storiesofnefilim.blogspot.com
2. www.clary-i-jace-inna-historia.blogger.pl
3. www.ksiazki-fantasy.bloog.pl
4. www.new-mortal-instrument.blogspot.com
5.www.literaczek.blogspot.com
6. www.magiaksiazki.blogspot.com
7. www.starapisarka.blogspot.com
8. www.kochajmy-ksiazki.blogspot.com
9. www.tworczosc-merr.blogspot.com
10. www.percy-and-annabeth.blogspot.com
11. www.literackacisza.blogspot.com

                   
 
Moje pytania:
 
 
1. Jak wpadłaś/wpadłeś na to, aby założyć bloga?
2. Co lubisz robić w wolnym czasie?
3. Twój ulubiony wykonawca i piosenka?
4. Jaka jest Twoja ulubiona książka/seria książek?
5. Co najbardziej podoba Ci się w czytaniu?
6. Wolisz kupować, czy wypożyczać książki?
7. Gdybyś mógł/mogła stać się częścią świata i historii przedstawionej w jakieś powieści, to jaka to by była książka?
8. Wymień 5 bohaterów, których chciałbyś/ chciałabyś poznać.
9. Bohater, który jest Twoim ideałem( który jest twoim wymarzonym chłopakiem/dziewczyną) to...?
10. Czy wierzysz w taką miłość, jaką przedstawia się w książkach?
11. Jakie masz przeżycia związane z rozpoczęciem nowego roku szkolnego?


Jeszcze  raz dziękuję za nominację i życzę Wam wszystkim wszystkiego co najlepsze w nowym roku szkolnym :)

6 komentarzy:

  1. Antygona, no proszę! ;) Niewątpliwie można ją podziwiać. "Jest ich jeszcze więcej, np. Jurand ze Spychowa, czyli bohater "Krzyżaków" Henryka Sienkiewicza, czy Romeo i Julia." - Z ciekawości zapytam: za co podziwiasz bohaterów Szekspira? Przyznaję, że ja akurat nie pomyślałabym o nich, zastanawiając się nad takim pytaniem. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podziwiam ich za to, że potrafili się zabić. Oczywiście zapominając wcześniej o tym jak krótko się znali i jaka desperacja nimi kierowała. Ale patrząc na sam akt tak wielkiego poświęcenia dla drugiej osoby może on, przynajmniej w moim odczuciu, wzbudzić chociażby mały podziw.
      Pisząc, że podziwiam Romea i Julię myślałam o tym, że potrafili opuścić swoje rodziny, no i oczywiście odebrać sobie bez najmniejszego wahania największy dar, czyli życie. Nie wiem czy każdego byłoby stać na tak wielkie poświęcenie dla drugiej osoby.
      Mimo wszystko wiem, że takie zachowanie może wydawać się dla kogoś błędem. Ja sama gdy myślę o tym jak krótko się znali i w jakiej sytuacji się znaleźli zastanawiam się czasami, czy ich poświęcenie nie było właśnie tym wywołane, a wtedy to samobójstwo może przestać wydawać się takim szlachetnym i wyjątkowym.
      Jednak mimo wszystko uważam, że odebranie sobie życia to bardzo ciężki wyczyn i nie każdy potrafiłby się na coś takiego zdobyć. Dlatego moim zdaniem Romea i Julię właśnie za to możnaby było podziwiać.

      Usuń
    2. Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. :) Jak wspominałam powyżej, akurat ta para nie przyszłaby mi na myśl w takim kontekście. Na miejscu Julii na pewno nie przebiłabym się sztyletem, mając całe życie przed sobą, trudno mi więc podziwiać taki efekt tragicznego nieporozumienia. ;)

      Usuń
  2. Bardzo dziękuję za nominację :D Na pytania odpowiedziałam już na blogu (wiem, że trochę z opóźnieniem, ale wcześniej nie miałam możliwości) :) Jeszcze raz gorąco dziękuję i zabieram się za czytanie nowego opowiadania <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo dziękuję za nominacje i za to czytasz mojego pożal się boże bloga. Jeszcze raz bardzo ci dziękuje. Zapraszam na mojego drugiego bloga http://szkola-dla-czarodziej.blog.pl

    Ps. Mój blog jest na blog.pl a nie na blogger.pl więc prosiła bym o zmiane.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję za nominację, ale nie biorę już udziału w tej zabawie. Mimo to wielkie dzięki za docenienie (:
    Merr

    OdpowiedzUsuń