wtorek, 3 lipca 2018

q&A - odpowiedzi

Jeżeli napiszecie jeszcze jakieś pytania, to dodam tutaj odpowiedzi. 


1. Na jakim profilu byłaś w liceum?
Biologiczno - chemicznym 

2. Na jakie studia chcesz iść?
Na jakie się dostanę (smutna rzeczywistość)

3. Jaki jest twój wymarzony zawód?
Nie ma pojęcia. Pewnie skończę robiąc coś czego będę nienawidzić, żeby jakoś móc egzystować. 

4. Masz jakieś zwierzątko domowe?
Nie.

5. Jaki jest twój ulubiony film?
Lubię oglądać filmy, ale w tym momencie nie umiem określić ulubionego... Chociaż... Piratów z Karaibów mogłabym wiecznie oglądać... Tak jak filmy o Thorze i Avengers wszystkie części...Zachwycił mnie Call me by your name, ale obejrzałam go tylko dwa razy i to ostatnio, więc nie wiem czy mogłabym zaliczyć go już do ulubionych.

6. Gdzie składasz papiery na studia?
Chodzi o miasta? 
Jeżeli miasta, to Katowice, Opole, Białystok, Toruń, Wrocław. 

7. Masz drugie imię i czy je lubisz?
Mam - Izabela. 
Tak szczerze to nigdy nie myślałam nad tym czy je lubię. Mam je po mamie, żona mojego wujka też ma na imię Izabela, przez co moja kuzynka też ma takie samo drugie imię jak ja, więc zawsze się z tego śmiałyśmy i czasami też to robimy. W mojej rodzinie jest sporo Izabel, patrząc na pokrewieństwo. 

8. Jaka jest twoja ulubiona książka?
Uwielbiam Pery'ego Jacksona, Olimpijskich Herosów i Magnusa Chase'a, Mechanicznego Księcia, Dwór Mgieł i Furii, Opowieść o dwóch miastach, Granicę, Lalkę, Przedwiośnie... chyba nie ma takiej jednej, mam ulubione z konkretnego gatunku raczej.

9. Masz jakiegoś bohatera książkowego, w postaci, którego wyobrażasz sobie siebie, kiedy masz do zrobienia coś, na co nie masz ochoty (jak Will wiesz o co chodzi)?
Will miał Sydneya Cartona, a ja... Chyba Clary i Willa. Jak zaczęłam czytać DA te 6 lat temu, to bardzo wczułam się w postać Clary i mogłam łatwo wyobrazić sobie co ona by zrobiła. A Willa rozumiem tak bardzo, że tez łatwo umiem sobie wyobrazić co by zrobił. Czasami wyobrażam sobie, że on radzi mi co zrobić. 

10. Jakie miejsce chciałabyś odwiedzić najbardziej?
Londyn i Walię.

11. Jaki jest twój ulubiony gatunek książki?
Fantasy, historyczne (biografie władców, uwielbiam np. czytać o jakiś zmianach zachodzących na przestrzeni lat jak np. o postrzeganiu kobiet albo rewolucji seksualnej w w latach 20. XX wieku, albo jak wyglądały społeczeństwa, jak wyglądało kiedyś życie np. w Młodej Polsce, albo o rozwoju medycyny, narkotykach). Najczęściej mam tak, że łapie mnie na coś ochota: kryminał i przez jakiś czas pochłaniam same kryminały, psychologiczne, obyczajowe (te bardzo rzadko), fantasy, si-fi, tylko dwa razy spodobał mi się romans. W moim sercu specjalne miejsce ma fantasy, najmniejsze ma obyczajowe, a nie ma w nim miejsca romans. 

12. Czy pozwoliłabyś, aby spalono wszystkie książki w naszym świecie, żeby dostać się do świata Nocnych Łowców?
Nie, nie bawiłabym się w osoby i instytucje, które w przeszłości okradały ludzi z wolności i hamowały rozwój społeczeństw. A do tego świat Nocnych Łowców jest zawsze w nas, a my w nim. 

13. Kto z Herondale'ów jest twoim ulubieńcem (Will/James/Jace/Kit)?
Will, zdecydowanie.

14. Jaka jest najsmutniejsza książka jaką czytałaś i czy lubisz takie książki?
Lubię. A najsmutniejsza... hm... Światło, którego nie widać, Treny, Zdążyć przed Panem Bogiem, Dziennik - Pięć zeszytów z łódzkiego getta (przeczytajcie tę, jest ciężka, ale nie da się od niej oderwać, czułam się tak jakby mnie rozrywało od środka, a jestem gdzieś z raz/dwa do roku w Łodzi i wiedziałam jakie miejsca są opisane).

15. Gdzie mieszkasz?
Aktualnie w Katowicach (województwo śląskie)

16. Twoja ulubiona żeńska postać książkowa.
Feyra z serii Dwór Cierni i Róż

17. Jaki masz kolor oczu?
Zielone. Chociaż jest to jakby zieleń stworzona z mnóstwa innych kolorów, więc w różnym oświetleniu ta zieleń zamienia się czasami w złoto (takie trochę jak u Jamesa), szarość, brąz lub niebieski, jak płaczę wyglądają i mienią się jak szmaragdy, a gdy się budzę są jasnozielone jak absynt.

18. Czy masz zamiar pisać jakieś opowiadanie?
Mam trochę pomysłów. A nawet więcej niż trochę. Ale strasznie się boję, że to nie wyjdzie. Z dwa tygodnie temu uznano na Twitterze, że jestem idealną osobą do napisania Kronik Willa Herondale'a (w języku angielskim w tym wypadku). Chciałabym do tego wrócić, ale już tyle nie pisałam, że pewnie brzmiałoby to okropnie.

19. Nadal piszesz wiersze?
Okazjonalnie. Tak samo jak z pisaniem, strasznie zaniedbałam to i teraz wszystko brzmią źle, co można zauważyć, bo publikuję tutaj moje wiersze. Moja poetycka część dość obumarła. 

20. Twój ulubiony poeta albo wiersz?
BACZYŃSKI
Jego wiersze to dla mnie arcydzieło. Jak ktoś mnie zapyta o co chodzi w danym wierszu, to często mam tak, że nie umiem opisać tego słowami, bo jego poezję rozumie moje serce, a nie mózg, który tworzy słowa. 
Bardzo lubię wiersz "Lubię, kiedy kobieta" Przerwy - Tetmajera, wiersze Pawlikowskiej - Jasnorzewskiej. 


Pytajcie dalej, jeżeli tylko macie ochotę. 

2 komentarze: