poniedziałek, 23 stycznia 2017

Hugin i Munin

Przepraszam za brak nowych postów, ale byłam na feriach i nie miałam warunków do ich napisania. 
Jednak dzięki temu wyjazdowi  (a dokładniej jednej z książek, które podczas tego wyjazdu przeczytałam) odkryłam coś związanego z twórczością pani Clare.

Sądzę, że pamiętacie z "Darów Anioła" Hugina i Munina. Albo tylko Hugina (kruk, który wydawał się być Hodge'a , a potem się okazało, że tak naprawdę należał do Valentine'a). Munina możecie nie pamiętać, ponieważ był tylko wspomniany przez Luke'a w "Mieście Kości" w tym fragmencie:
"-Hugin - powiedział cicho Luke. - Hugin i Munin to były kruki Valentine'a. Ich imiona oznaczają Myśl i Pamięć."

Podczas wyjazdu czytałam kilka książek pana Ricka Riordana w tym "Młot Thora". Jest to druga część serii o bogach nordyckich, więc na końcu książki znajduje się słowniczek, by lepiej zrozumieć mitologię. Podczas czytania właśnie tego dodatku natknęłam się na takie oto stworzenia:
"Hugin i Munin - kruki, które przynoszą Odynowi wieści z całego Midgardu." 
Odyn to król bogów, a Midgard to świat zwykłych ludzi.

Czyli już wiemy, co w mitologii robiły te kruki. Może Cassie zainspirowała się tymi postaciami, zwłaszcza jeśli przypomnimy sobie, że w DA ptaki te szpiegowały i obserwowały teren dla Valentine'a. 

Mam nadzieję, że nie było to ciekawe tylko dla mnie :/

2 komentarze:

  1. Ja też natrafiłam na wzmiankę o tych krukach w książce wujka Ricka, ale w "Przewodniku po hotelu Walhalla".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Przewodnik" jest dodatkiem do serii, w której ja znalazłam o nich wzmiankę, więc nie dziwię się, że w "Przeowodniku" też są wymienieni 😉

      Usuń